Summa sidvisningar

onsdag 19 december 2012

Julhetsen

Har inte precis känt av affärernas julhets innan, men idag fick jag ett smakprov. Kan noterna att dunjacka och affärer är ingen bra combo.
Hade en del ärende och julklappsinköp kvar så jag bestämde mig för att fixa allt det sista idag efter jobbet.


In och ut i några affärer och det gick bra. Det jag hade kvar sen var Domus och posten. Redan då var jag lite småsvettig innanför jackan. Redan när jag kom in på Domus steg värmen. Det var nummer 78 på posten och jag fick nummer 48, 60 nummer före. Det finns inte att man ska behöva vänta en timme på att kunna få ut ett paket. Givetvis hann jag både shoppa mat och lotter i spelbutiken innan det var min tur.
Det ska väl vara så här när det är julhets, men för egen del kan jag gärna vara utan det. I dessa stunder längtar jag mig bort till en solig strand, en god drink i handen och ingen stress.
Nu är jag dock färdig med affärer för denna gången. Allt är inköpt och inslaget, väntar bara på vidare färd mot Loftahammar. Ska bli helt underbart att åka iväg över julen och få umgås med nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar