Summa sidvisningar

söndag 2 december 2012

Oj vilken julkänsla

Jag önskar mig en solresa av tomten, det där med snö gillar jag inte alls. Men jag måste erkänna att det blir ljusare och julkänslan kommer sakta smygande.
Idag ska jag bara vara hemma och dona. Igår var en trevlig men tuff dag som började kl 04,00 när klockan ringde.

06,50 avgick bussen mot Tyskland och Lübeck men 50 förväntansfulla Lärarförbundare. För att hålla värmen uppe startade vi men chockladmjölk och rom, bra combo.
 
Lite spritshopping var första stoppet. Varför handlar man alltid mer än man behöver? Men, men alltid bra att ha hemma.
Därefter åkte bussen mot julmarknaden i Lübeck.

 Annika och Torunn

Lite väl hysteriskt för min smak vissa julsaker.

Men denna grillen måste vara mångas dröm.
Vi avslutade julmarknaden med en fika på marsipanfiket. När vi gick in där så såg man allt man skulle köpa när man fikat färdig. när man gick ut höll man på att spy av all marsipan. Det kan bli lite mycket med marsipankaffe och marsipantårta.
 
Denna bilden är tagen INNAN vi tryckt i oss all fika, här ser vi någorlunda pigga ut.

Vid midnatt var vi tillbaka i stan, fyllda med julkänsla och massor med god dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar