Summa sidvisningar

söndag 9 december 2012

Överlevde helgen

Nu sitter man här det är söndagkväll och jag har överlevt helgen. Denna helgen som jag såg framemot med skräckblandad förtjusning, kände att den innehöll lite väl många aktiviteter.
Den körde igång efter jobbet i fredags, hem och få iväg Elliot till sin första julkonsert med Musikklasserna. 19,00 var jag på plats, spänd och förväntansfull.
VAD BRA DET VAR!!!!!!!

Fattar inte att jag aldrig varit på dessa konserter innan. Jag är full av beundran för eleverna och framför att för de två musiklärarna som lyckats "tämja" ungarna till detta stordåd.
När konserten var över hängde jag med Elliot hem, fortsatte sen vidare till Yllan där styrelsen redan var samlad. Jag hann t o m med att få julbord. Därefter började showen, Bra Vibrationer och Brolle. Det var bra, men jag kände att jag fick ta det lugnt. Fredrik och Erikas hade anlänt samt att Elliot skulle upp 05,30 dagen efter bidrog till detta.
Snabbt i säng när jag kom hem så jag fick några timmars sömn.
Elliot gick iväg på lördagen innan nån annan var vaken. Första konserten var 08,00, nästa 10,00 och då var jag på plats igen tillsammans med Agneta K och Fredrik.
 Fick ännu en gång uppleva riktig julstämning

När vi var hemma igen bestämde jag mig för att knoppa in ett par timmar. Kändes som om det behövdes. När jag åter vaknat till liv körde jag Elliot till Henke, sen började vi festförberedelserna. Jörgen kom vid 17,00 och efter en fördrink drog vi iväg till Sebbes 20-årsfest.
Det blev ett riktigt kul partaj, hurrades och sjöngs


Huvudpersonen själv blev dock lite "sliten" efter en stund, valde att vila sig i form efter det.
Men vi andra fortsatte festandet
 
Känns rätt tillfredsställande när man insåg att som 47-åring orkade man att partaja minst lika länge som de yngre.
Natten blev ännu ett exempel på kollektivt boende, med sömnen blev det si sådär


Det har medfört att vi tagit det mycket lugnt idag. Fredrik och Erika körde mot Västervik vid 14,00. Jag tog en promenad och köpte "adventsfika". Nu sover Jörgen i soffan efter att vi tryckt i oss pizza. Denna lugna stil kommer fortsätta även resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar