Summa sidvisningar

tisdag 7 juni 2011

För varmt för kroppslig aktivitet

Jag älskar sommar, sol och värme, men det är skitvarmt att spela brännboll i detta vädret. Helst med min otränade kropp. I eftermiddags var det först nämdsmöte och sen efterföljande årlig brännbollsmatch mellan Nämnden och förvaltningen. Jag tillhör politikerna i detta sammanhang, vilket skulle visa sig inte var så bra. Vi förlorade stort. Enligt min smak tyckte jag att förvaltningen "toppade" sitt lag. Jag tror förlusten från i fjor tog så hårt så de var tvugna.

Det var dock inte alla som vågade visa vad de gick för. Självaste förvaltningschefen lyckades vara skadad även i år och fick återigen agera domare.

Någon vinst blev det alltså inte men väldigt svettigt. Efteråt bjöds vi på sallad och fika och alla önskade varandra en skön sommar. Nu ska jag plantera mig framför tv och hoppas på att det blir vinst för Sverige istället mot Finland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar