Summa sidvisningar

torsdag 16 juni 2011

Shit, vad tiden går

Idag har jag köpt mitt första "sommarkort" någonsin. Fasen vad det ska åkas. Jag har fått upp ögonen och tycker att det där med tåg är rätt fantastiskt..........
Min sambo har kommit hem idag efter sin första dag på sommarjobbet, hjälpa mormor och morfar i trädgården.

Det som slog mig när jag såg honom halvliggandde i soffan var, shit vad tiden går fort. Tycker inte det var så länge sedan han satt i vagn när vi skulle ut och gå eller började första klass. Nu känns det som att han snart tar studenten, får drömjobbet i Hollywood, skaffar en amerikansk fru, villa, massa ungar och börjar planera för sin egen pension. Det fina är att under tiden detta händer åldras inte hans mamma en enda dag, fint va?

Idag på jobbet pratade vi om de där matkassarna man kan beställa hem med recept och allt så det blir enklare, roligare, billigare? och mer varierad mat vid middagsbordet. För min del vet jag inte om det hade hjälpt. Enklare kanske för jag hade sluppit fundera på vad vi ska ha. Men roligare tror jag inte. Det krävs nog oerhört mycket mer för att jag skulle se det som roligt med vardagsmat.
Så här kul blev det idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar