Summa sidvisningar

torsdag 30 juni 2011

Copenhagen

Vilka toppendagar vi haft i Köpenhamn. Vi började som det ska med förtäring på tåget. När vi kom fram och installerat oss på hotellet blev det shoppingrunda på ströget och alla reor.


Jag behöver väl inte tillägga att killarna var måttligt roade av våra shoppingrundor. Mutning heter det för att få dom någerlunda på vår sida


Pölser gick absolut hem som muta

Efter en god natts sömn var det ut på ströget igen, hade missat några affärer. Vid 16,00 gick vi in på Tivoli, sen blev det åka av. Jag skulle övervinna min karusell rädsla och mitt illamående när det gäller karuseller. Det gick bra ibörjan men efter Odinepressen stod kräket i halsen på mig så jag fick hålla mig till de lugnare varianterna


Elliot och Henke åkte ALLT. Minen när de åkte frittfall första gången är obetalbar.


Idag har vi bara gått runt. Det blev en runda in på Ripleys believe it or not och HC Anderson museet. Lite lunch, sen var det hemfärd
På tåget roade vi oss med vin och Henkes nya Harry potter spel. Vi morsor var väl måttligt roade, men vad gör man inte för sina barn. Tåget blev inställt från Malmö och vidare så vi fick invänta ett pågatåg. Inga problem för vi hann med ett besäk i baren på stationen. Jag har aldrig åkt Pågatåg innan. Inte nog med att de stannar på varenda liten station, utan jag är också förundrad över hur man tänkt när man byggde dessa. Man sitter grymt trångt på stolarna i vagnarna, men på toaletten har man inte sparat på krutet, ca 6 kvm stor med värdens high teck inredning, riktigt "kiss" vänligt.
Nu ska jag bara ducha och dressa om sen ska jag ner till Tivoliparken en runda. Känns som att det är ingen ide att lägga av nu när man är på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar