Summa sidvisningar

måndag 20 juni 2011

Smaken är som baken

Då är man hemma efter årtes utflykt med jobbet. Jag kan redan här lugna alla läsare, som framför allt vet hur senaste C4-teknik utflykten gick till att detta blev absolut inte så. I min smak var detta inte någon speciellt rolig resa. Dessa utflykter brukar gå ut på att vi ska umgås och ha kul tillsammans och lära känna varandra bättre. Men årets hade andra förtecken. Jag vill t o m gå så långt och dryfta att resan igentligen hade passat PRO bättre.
Allt började kl. 08,00 med buss från Stora Torg. Vi visste inte då vad som väntade oss. Vi fick en trevlig frågesport som jag inte lyckades så bra med. Första stoppet efter ca 2 timmars bussresa var Hembyggsmuseet i Linneryd!!!!! Fikan intog vi i något som antagligen fungerade som församlingshem och luktade mycket gammalt.
 Efter kaffet delades vi in i två grupper med vars en guide som fullkommligt brann för sin hembyggd och trodde nog att jag också gjorde det. Jag är inte mycket för Hembyggdmuseer, men fick göra det bästa av situationen. Men tyvärr höjdes inte feststämningen.
 Efter detta, var det dags för nästa, Luffarmuseum. Här skulle vi också äta luffarmat. Detta innehöll bröd, sill, ägg, Willys kalla köttbullar, torkad lök, ost, kalla isterband och kallt stekt fläsk. Vi fick till maten höra luffarhistorier i två timmar. Rätt kul men en timme hade räckt.
 Lite frilek hann vi med och den fick vi på en outlet bredvid
 Som en överraskning var det sen nästa museum som skulle besökas, Kristallmuseet
 Eftermiddagsfikan fick vi på ett ställe som hette Korrö. Det var ett mysigt ställe. Tyvärr han vi inte umgås så mycket här heller för mitt i kaffet kommer ägaren och ska berätta om dess historia, pust
De 10 milen hem tog 2 timmar. Busschauffören skulle berätta om varenda liten sketby vi åkte igenom. Jag pallade inte mer utan stoppade lite bra musik i öronen och sov bort en timme.

Min upplevelse står helt för mig själv. Jag är övertygad om att många tyckte detta var mycket trevligt. Det är väl som med det mesta smaken är som baken.
Men jag står rak i ryggen och är helt övertygad om att min kvot av PRO resor är uppfylld för 2011....och 2012....och 2013, vågar nog säga denna sidan 2020-talet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar