Summa sidvisningar

tisdag 4 oktober 2011

Fattigt på glamour

Idag har det f..n inte varit lätt att uppbåda någon glamour. Mycket på jobbet, för varma kläder så svetten pärlat och svintrött. Till min förvåning ser jag inte så hemsk ut som jag känt mig.

Det har tydligen också varit kanelbullens dag, herregud vad tramsigt. Jag förstår att bagerierna tycker att det är en toppendag. Men i rättvisans namn ska väl alla branscher ha sitt. Så vänta bara, snart har vi kokta skinkans dag, lättmjölkens dag, frallansdag osv. Imorgon är det världslärardagen, den är i mina ögon mer värld att fira med tanke på att det fortfarande runt i världen finns lärare som mördas för att de lär barn räkna och skriva.
I eftermiddag har Barn och utbildningsnämden haft sammanträde. Det var en del riktigt intressanta punkter..

De "goa gubbarna" består numera av Anders Thell, Fredrik Axelsson och Kenth Olsson. För Fredrik Axelsson var det första gången i BUN och dessutom som ordförande. Han skötte det med en ära.

Imorgon sätter jag min tilltro till mer glamour, om inte på dagen så på kvällen, måtte IFK spela bättre, då kan det bli riktigt kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar