Summa sidvisningar

tisdag 11 oktober 2011

Hjälmen av

Fy fasen vad härligt det var att vakna utan huvudvärks "hjälmen" idag. nu känner jag igen mig själv. Hela dagen idag har jag bara planerat upp lite utbildningar. Skönt att ha gjort detta.




Kan inte låta bli attt uppehålla mig lite kring dessa politiker skandaler. Kan inte dessa stackare få någon ordentlig rådgivare som kan hålla reda på saker till dem, vilket dessa tydligen är oförmögna att göra själva. Det är liksom inte första gången de hamnar i blåsväder.
Tyvärr kan jag inte säga att någon eller något parti är bättre än någon annan.
Olof Palme avböjde arvode när han föreläste på Havard mot att man antog hans son.
Mona Sahlin använde statens kontokort till privata inköp
Handelsminister Maria Borelius anlitade svart arbetskraft och betalade inte TV-lícens
Kulturminister Cecilia Stegö Chilò hade gjort samma missar
Migrationsminister Tobias Billström hade inte betalt Tv-licens på 10 år. Han tyckte inte att Svt´s program var tillräckligt bra.
Sven Otto Littorin, ska ha använt prostituerade, han nekade, men avgick illa fort.
Nu senast Håkan Juholt.
Detta är bara ett axplock, kanske kräver vi för mycket av våra politiker?
Mitt svar är NEJ. Som politiker tar man på sig ett ansvar att idka offentlig makturövning och då får man f..n se till att göra rätt för sig om det ska bli trovärdigt.

Nu bänkar jag mig med landslagströja och vimpel för att njuta av bra fotboll. Hoppas verkligen att dessa välbetalde spelare kan göra rätt i kväll. Hade varit gött att somna med vetskapen att Sverige spelar i EM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar