Summa sidvisningar

onsdag 26 oktober 2011

Stor händelse

Måste börja med dagens stora händelse, vi har utökat släkten. Kusin Håkan och hans Linda födde idag sin andra son Alexander. Grattis föräldrar och till storebror Isak.

Dagen har varit häktisk, kört runt på skyddsronder. Tillika har det ösregnat hela dagen. Det är för jä...vla trist. Hatar höst och ösregn. Jag skulle kunna ge mycket just nu för att komma iväg på en solsemester. Som tröst får jag ta fram vårens bilder från Turkiet och trösta mig.
Idag har jag varit ytterst nära att bli vegeterian, eller är jag ovanligt blödig. När jag fick stanna för rött ljus ute på långebro, kom en halvöppen lastbil körande mot Scan och man kunde tydligt se grisarna som trängdes i den. Samtidigt spelade man Tears in heaven på radion. Plötsligt högg det till i hjärtat, fy vad vidrigt att dessa liv inte vet var de är på väg. Att de inom någon timme hänger upp och ner och på väg ut i diskarna för att bli mat till oss. Jag vet att det kan lta lite överdrivet men tårarna var inte långt borta.
Ikväll spelar IFK borta mot Sävehov, en tuff match som jag kommer följa på Twitter, det är kanon att följa det där, någon snäll själ refererar vid nästan varje mål. Det kallas service.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar