Summa sidvisningar

onsdag 25 januari 2012

Det drar ihop sig till...

...helg. Visst kallas onsdagen för "lillelördag". När man var ung (ett par årtionde sedan) var vi alltid ute och partade på onsdagarna. Jag kan säga att det hade jag inte pallat idag, nu skyller jag inte på åldern eller viljan men man har liksom ett annat liv. Jobba, hem, laga middag, kolla sonens läxor m m, sen är man rätt slut och inte speciellt festsugen. Ibland kan fundera om detta är meningen med livet.
En vän har myntat ett nytt uttryck, VAMS, vård av mig själv. Jag älskar det. Tänk om man hade haft möjlighet att ta ut VAMS, när man känner att glamouren i livet behöver en boost. Visst hade det varit bra? För att man inte skulle fuska och ta ut det när man behöver så kunde ju ens kolleger skriva på ett intyg att man har behovet.



Har man nu inte möjlighet till VAMS så får man hitta på annat, jag köpte en skjorta idag och nu sitter jag med hårfärg i håret = "lillelördag" i en arbetande mammas liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar