Summa sidvisningar

tisdag 31 januari 2012

Välfärd

Visst är det så att man klagar och tycker en massa om vår Svenska välfärd, gnäller rätt mycket på den. Inte minst det faktum att den kostar en väldigt massa skattepengar. Jag tror vissa känner igen sig.
Nu behöver inte alla gå ingång för detta är inget politiskt inlägg bara ett konstaterande.
När man själv eller någon i ens närhet drabbas av t ex sjukdom, herrejösses vad man då är tacksam för den Svenska välfärden.
Den sjukvård vi byggt upp i vårt land ska vi vara jäkligt stolta över. Här är man lika mycket värd i sin sjukdom oavsett om man benämns med titeln VD eller lokalvårdare, det tycker jag om.
Jag gillar vetskapen om att jag kommer få hjälp och vård om jag drabbas av något, jag blir inte skickad till ett "sämre" sjukhus för att jag är värd mindre än någon annan.
Vad är då alternativet till den svenska välfärden och våra höga skatter?
Jo, lägre skatter, sämre sjukvård. detta kan säkert låta kittlande så länge man är i frisk och i arbetsam ålder med hela livet framför sig. men den dagen man blir gammal och behöver vård då tror jag även den mest inbitna egoisten slår ett slag för vår Svenska välfärd.


Hur har annars denna tisdag förflutit? Jodå, som de flest tisdagar. Jobbat på, en hel del att göra. Mamma är forfarande kvar på sjukhuset och genomgått ett massa prover. Och det verkat som att hon är så gått som återställd. Det är en riktigt skön känsla att vi får mer tid tillsammans (hur länge vet man ju aldrig, det vet man förövrigt inte med någon).
Imorgon spelar IFK igen efter avbrottet, ska bli såååå kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar