Summa sidvisningar

onsdag 18 januari 2012

Halleluja

Halleluja vad det är mycket pågång. Igår var det upp tidigt för flyg till Stockholm, dags för representantskapet i Lärarförbundet att ta ställning till yrkanden för nästa avtal. Dagen var intensiv men vi lyckades få till yrkanden som vi nu stenhårt står bakom och kommer jobba för, det stavas LÖN. Det känns bra för denna gången kommer vi inte ge oss.
När vi avslutat i Stockholm var det ut till Arlanda och på flyget till Östersund. Väl uppe i Östersund satt mina kolleger på hotellet och väntade på rummet med ett  glas rött till mig, hallelujah.

Som om inte hallelujah moments var klara där så fick jag också se denna vinterns första snö. Jag gillar inte snö på hemmaplan men jag uppskattade som attan här uppe, riktigt mysigt.

Hungriga gick vi ut på stan för att få lite mat...och det fick vi tillsammans med handboll på storbild, så jäkla bra när Sverige också vann.

Idag har konferensen satt igång. Ikväll ska vi bli bjudna på middag av Östersunds kommun, sen rullar det på imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar