Summa sidvisningar

måndag 16 januari 2012

I dag är den stora deppardagen

Detta är årets deppigaste dag, hävdar forskaren Cliff Arnall.
Den tredje måndagen i januari är tuff. Det är början på en ny arbetsvecka och många har knackig ekonomi efter julens utsvävningar. Ute är det kallt och mörkt när vi kliver upp på morgonen och när vi går hem från jobbet.
Jag kan hålla med honom i att det är ny arbetsvecka, ekonomin har väl varit bättre, men det är minsann mycket ljusare nu är det var innan jul.
Jag tänker då inte deppa ner mig för att någon forskare säger det. Därför tog jag en kollega med mig och gick på rea i förmiddags. Herregud vad det lättar upp. Handlade för 1 200.- men betalade bara 300.-. Nu finns det säkert något smarthuvud som räknar ut att jag har inte 900.- mer i börsen för det utan 300.- mindre. Ja det har jag, men jag lyckades att hålla mig ifrån "stora deppardagen" och det kan väl ändå vara värt 300.-
Vår/sommar gardroben börjar ta form. Redo för många roliga fester.......
Ikväll ska det packas. Imorgon får jag gå upp 04,00 för att åka morgonflyget till Stockholm. Efter en arbetsdag i huvudstaden åker jag på kvällen vidare till Östersund för att tävla i skidskytte.
Jag skojar givetvis. Jag ska på konferens i tre dagar, medelstora kommuners konferens. Fast jag ska besöka skidskyttestadion på torsdag, tror dock inte jag får köra.

Sambon har fått vara hemma idag och ha en slappedag, han är dock betydligt bättre idag men en jä...la hosta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar