Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Zombie

Shit vad trött man är när man somnade kl 04,30 och skulle upp 06,30. har gått omkring som en levande död hela dagen. Som väl var så hade vi det lugnt på jobbet så man slapp snurra till det för mycket.


Vissa saker får mig verkligen att gå igång, och det är när man känner sig lurad. Det gör jag nu.
Innan jul fick jag veta på en fika rast att Kristianstadsbladet hade haft ett erbjudande till de som inte var prenumeranter att ha tidningen i 6 månader för 139 kronor, ca 92 öre/dag.
Själv är jag en trogen prenumerant och betalar 218 kr/månad, ca 8,70 kr/dag. Ingen jätte summa men betydligt mer än 92 öre. Precis innan jul höjde man också priset för oss prenumeranter med 9%.
Jag skickade då ett mail till "bladet" och gjorde de uppmärksamma på att risken är stor att de snart har fler trogna "erbjudande" prenumeranter än vanliga.
Jag fick ett ödmjukt svar att som trogen prenumerant har man andra fördelar, t ex Lustkortet. Julfriden la sig och min irritation med den.
Under ännu en fika rast idag fick jag veta att även de som alltid har tidningen via erbjudande har Lustkort och också får alla erbjudande som jag får. Jag säger bara GRATTIS till ALLA de smarta människor som kör på olika erbjudande, istället för oss dumma som betalar ett skithögt pris.

Härmed kommer jag avsluta min prenumeration på Kristianstadsbladet och ser framemot många bra och billiga erbjudande i framtiden. Kanske till och med kan små le åt alla de som är prenumeranter och betalar för mina erbjudande också.
Nog om detta, en positiv sak är att jag fått min bil körklar igen. De hade dock inte hittat felet med däcket så jag håller tummarna att det håller. Jag tycker ofta att jag skulle klara mig utan bil, men när man är utan den i 10 dagar känner jag att behovet finns.

Ikväll ska jag försöka hålla min trötta kropp och trötta huvud vaket så länge att vi kan se "Sommaren med Göran", den är riktigt kul. Får nog bli lite popcorn också så vi biostämningen


Imorgon efter lite jobb blir det Norsk Ribbe-middag med Ullaredsgänget, trycker hårt på GILLA knappen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar