Summa sidvisningar

fredag 1 juni 2012

Att göra ingenting

Hade alla veckor varit som denna så hade jag noga övervägt att byta jobb. Efter helvetes turen till Stockholm i onsdags har det varit Malmö två dagar. Som extra krydda på detta hade Lärarförbundet After Work igår kväll där jag var ansvarig.
Imorse lyckades jag även försova mig och det ställde till det lite när jag hade JoJo kortet och Lars skulle åka med samma tåg. Men som den fixare jag är så löste vi det.
Men som väl är så är det bara någon vecka om året som är så här. De andra veckorna gillar jag mitt jobb kanonbra.
Jag måste visa lunchen vi fick idag. Jag är ju ingen älskare av SMAK, konsthallens restaurang i Malmö. Brukar försöka krångla mig ur att äta där. Idag gick det inte.
Ja, vad ska man säga?
Detta var det vegetariska alternativet, det enda jag ens kunde tänka mig. Någon sorts polentamos med konstig kål, aprikoser och lite annat som jag inte vet vad det heter. Trots att det är ett skitdyrt ställe så är här alltid knökfullt. Antagligen är det fint att äta här. Men ärligt....vad är det för fel på en hederlig pizza eller kinamat?
Nu har jag intagit soffläge. Elliot skickade jag iväg för att handla lite godis och hämtmatlistan är framtagen. Jag ska göra INGENTING ikväll och det är jag riktigt bra på.
Vad helgen kommer bjuda på vet jag inte, lite spännande att ha en sådan helg någongång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar