Summa sidvisningar

lördag 2 juni 2012

Helt hopplösa

Vad skönt det var att kunna sova till 09,00 imorse, hade kunnat sova längre om inte tvätten kallade. men en lugn och härlig pannkaksfrukost med kaffe och ett uppiggande samtal med en som inte hade samma tur som jag och var ledig.
Efter denna starten på dagen blev det en fika med Annki. Vi är helt hopplösa. När vi möttes vid Domus tittade vi på varandra och kom överens om att idag skulle det inte bli massa shopping. Två steg därefter säger Annki.
-Tror du jag skulle passa i en långklänning
-Det tror jag säkert, vi kan väl gå och kolla lite.
Sen var vi igång. Indiskan fick ett besök (en affär jag ofta glömmer bort finns). Oj, vad de hade fina saker. Så fast vi INTE skulle shoppa så hade Annki en skitsnygg långklänning med sig hem och jag en tunika.
Ja ja, det kunde vi väl unna oss.
Vi träffade Thilda och Petra på Brödboden sen gick vi vidare till vår traditionella fika på Fenix.
Jag har också planterat blommor denna dag. Piffade till min mormors grav, det blev sommarfint.
Kvällen kommer bli lugn. Nu först Mästarnas mästare, sen är risken stor att det blir en bra film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar