Summa sidvisningar

söndag 24 juni 2012

Sommar efterlyses

Kan man efterlysa sommaren, i så fall gör jag det. Detta är bara för trist. Regn, regn, regn. Jag har visserligen en vecka kvar innan jag har semester men jag unnar alla andra lite sol på sin semester också. Men framför allt så vill jag inte behöva plocka fram vinterkläderna för att kunna gå ut.
Idag har det varit förjävla trist på regnfronten. Hela dagen, och så var det dags för fotbollsderby. Men jag ger mig inte så lätt utan HAR man bestämt att man ska på fotboll så ska man.
Det var fler än jag som trotsade regnet, 2 700 personer hade hittat till Vilans idrottsplats för att se Kdff-Vittsjö.


Efter första halvlek stod det 0-0 och man var inte speciellt imponerad av något av lagen. Men i andra blev det roligare. Först gjorde Vittsjö 1-0, sen kom tre snabba från Kdff, så det slutade 3-1. Kdff behövde detta verkligen.
För att riktigt få känna av "sommarregnet" så valde jag dagen till ära att cykla........
Lätt genomvåt, och stelfrusna tår blev resultatet.

Nu har jag fått hoppa i vinter flanell byxorna för att få upp värmen, känns bra i slutet på juni. Ikväll är jag väl ändå värd ett glas rött?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar