Summa sidvisningar

onsdag 27 juni 2012

Kulturläger är toppen

Det närmar sig, två dagar kvar.
Idag har det varit betydligt lugnare på arbetet. Så lugnt att jag gick och åt en god lunch med Agenta på Rosegarden.


Jag längtar redan nu till imorgonkväll och avslutningen på Kulturlägret. Sonen har inte berättat så mycket om vad de ska spela upp, bara att det kommer innehålla lite dans, haha det vill jag inte missa.

Denna bilden hade en av deltagaran lagt upp på fb. Sonen längst till höger. Tydligen kan man vänta sig vad som helst.
Det här med kulturläger är verkligen toppen. Ett super kul gäng som hänger ihop utanför lägret också. Ikväll är de i Degeberga och badar innan de ska se på film och sova hemma hos Lukas.
Så jag blev plötsligt alone. Har att välja mellan att åka ner till hamnfesten eller att vara hemma och tvätta, se på EM friidrott och EM fotboll, jag väljer det sista. Ska bli riktigt skönt att bara vara och slippa laga middag.
Jag får nog mitt festbegär tillfredställt i helgen så det är lugnt.

Måste avsluta dagens inlägg med en historia som verkligen kan reta upp de flesta

I februari 2010 åkte topparna på ekobrottsmyndigheten på en mycket påkostad studieresa till Washington och Miami i USA i åtta dagar. Minst två av dagarna var lediga dagar.
Resan kostade ungefär 50 000 kronor per person, pengar som togs ur skattebetalarnas fickor.
Dåvarande generaldirektör på ekobrottsmyndigheten, Gudrun Antemar, åkte med på resan trots att hon visste att hon skulle sluta på myndigheten bara några månader senare för att bli riksrevisor på Riksrevisionen i stället. Men Antemar kommenterade inte varför hon ändå följde med på den påkostade resan.
I dag, onsdag, säger hon via pressekreteraren Jonas Åblad:
– Det var en bra resa. Som generaldirektör för ekobrottsmyndigheten hade jag ett ansvar för den ända fram till dess att jag slutade min tjänst.

Här fick girigheten ett ansikte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar