Summa sidvisningar

lördag 7 december 2013

Bäst i Sverige

05,30 ringde klockan, gick upp med sonen som skulle iväg på Luciakonsert. Tänkte, jag vilar mig en liten stund till. Skulle jag aldrig gjort. Vaknade 09,15, skulle möte mormor 09,20. Kan bara konstatera att när det är bråttom så prioriterar man alltid tandborstningen.
Men oavsett om morgonen blev stressig och ingen frukost så glömdes det bort när man sjönk ner i stolen och konserten började.
Det är så otroligt fint och stämningsfullt. Alla är superduktiga. Elliot som nu går i 9:an har alltid lite mer framskjuten roll när man går sista året. De spelade teater, sjöng och hade sitt spex. De bjuder på sig så man blir helt rörd. Även eleverna kände stundens allvar, att detta är den sista Luciakonserten för dem under sin tid i grundskolan.



 Vid middag var vi hemma igen....för att vara på nästa ställe 12,30. Då skulle vi gå i tomteparaden genom stan efter Kristianstad Lucia.
 Det var svinkallt men rätt kul. För att åter få upp värmen gick vi och fikade med mamma och dotter Göthner på Fenix.
 Elliot gick sen hem medan jag gick till Arenan. Det var ju seriefinal mellan IFK-Alingsås.
Vilken underbar underhållning vi bjöds på. IFK spelade så fantastiskt bra, framför allt Dan Beutler i målet. Alingsås kom aldrig när och segern skrevs till 32-23. Utan att vara kaxig måste jag säga att som de spelade idag, är IFK de givna svenska mästarna.
 
Elliot frågade mig i förmiddags vad jag skulle göra ikväll. Jag tvekade inte på mitt svar 
-Jag ska vara hemma, äta något gott, dricka ett glas vin och bara VARA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar