Summa sidvisningar

onsdag 11 december 2013

Lussedag 1 avklarad

Bråda dagar kan man säga. Kanske inte så mycket för mig som för eleverna i klass 9C.
Först skoldag sen iväg och lussa på Värmebaronen. Givetvis gjorde de detta med glans
 
 


Därefter var det hem och fixa med mat till Elliot och Jonathan. Fredrik kom också förbi, trevligt.
Vid 19,00 gick lussetåget på Blekedam för bröstcancer föreningen. Efter gofika där, vidare till Grand Hotell och aktiespararna som hade julbord

Trots att klockan började bli mycket så var det inget gnäll bland ungdomarna. Nej de rev av ett mycket vackert luciatåg där också. Imorgon är det lusse pause, för att sedan gå all in fre-sön.
 
Med tanke på den diskussion på fb och andra medier igår om tomtar/ pepparkaksgubbar i Luciatåg, vara eller icke vara.
Kan jag stolt visa upp en bild på tre stjärngossar som gärna bär lusselinne, det går alla pojkarna i klassen.....och de är inte tvingade. De tycker de är stämningsfullt och fint. Eller som en kille sa.
-Vaddå, det är ett luciatåg, ingen tomteparad.
 

 Om nu någon trodde att jag glömt vad det var för dag så kan jag här med bildbevis visa att det har jag inte, lillelördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar