Summa sidvisningar

fredag 27 december 2013

Vad var det han sa, och varför??

Herregud vad den där Zlatan kan skapa rubriker. Nu har det hänt igen och jag är inte det minsta förvånad.
Men vad var det egentligen han sa denna gången?
Jo, han valde att gå rakt i fällan. Han valde att öppet kommentera sin syn på damfotbollen.
Han valde att jämföra damfotboll och herrfotboll och som den GUD han själv vid ett otal gånger sagt att han ser sig som så givetvis var hans kommentarer väntade.
Som kvinna skulle jag aldrig komma på att jämföra kvinnor och män när det gäller sport. Det ligger för mycket av fysiska skillnader i form av muskelmassa och annat bakom det. Män simmar snabbare, springer fortare och lyfter tyngre. Det är just därför man tävlar skilda
 åt, och så ska det vara.
Detta tror jag faktiskt att t o m Zlatan förstår.
Det han sen sa om att få en cykel av honom är så j..la korkat så det lämnar jag okommenterat..
Men VARFÖR uttalade han sig då i denna fråga?
Jo, jag tror att det är just för att han inte fattade bättre. Han skulle "skoja" till det och så blev det så fel.
Han är grym på det där med att sparka på en boll men någon atomfysiker är han inte.
Vad han sen inte heller tänkte på var att han är beundrad av många unga flickor runt om i världen med fotbollsdrömmar och som nu antagligen fick en nya, något sämre bild av denna "mansgris"
Mr Zlatan må vara GUD på fotbollsplanen. Men jag betackar mig gärna fler ytterst korkade uttalande från denna man.
 
Ikväll blir det bio, tjohooooo!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar