Summa sidvisningar

måndag 2 december 2013

Ny sekt

 Denna första måndag i december fick även kontoret en advents makeover. Jag brukar ju inte vara någon större älskare av måndagar men idag var det roligt. Kul för att vi kom till en bra lösning med arbetsgivaren i en fråga som vi arbetat med en längre tid. Samarbete mellan förbunden och med arbetsgivaren till bra lösningar för medlemmarna är absolut en framgångsväg.
 
Måste berätta om vad jag råkade ut för i helgen. Rätt intressant.
Jag var inne på mitt instragramkonto och fick se ett inlägg från Katrine Zytomierska, en person som jag förövrigt tycker uttalar sig både förnedrande och korkat många gånger.
Denna gången hade hon skrivit något om att hon minsann inte brydde sig om hon smittade andra med vinterkräksjuka.
Till saken hör att hennes gud stavas LCHF-dieten. Tjänar massor på detta, vilket är kul för henne.
Jag kunde inte låta bli att lägga en kommentar ungefär så här:
Man blir inte förvånad att denna kvinna bara tänker på sig själv. Att inte LCHF dieten under en längre tid är så bra för hjärnkapaciteten är väl detta ett exempel på.
Ja, jag vet, jag behöver ju inte alls lägga denna taskiga kommentar, omoget.....ja mycket.
Men jag gjorde det i alla fall.
Det är nu det intressanta började. Efter ca en timme hade 37 LCHF fantaster fullkomligt bombat mig med hur positiv denna diet är och långa noveller om vad en innebär.
Man kan summera kommentarerna med att VI som inte äter enligt LCHF har ett mycket sämre liv än de som gör det. De är smalare, snyggare, smartare och mer framgångsrika.
Jag vill med bestämdhet hävda att LCHF är ingen metod eller diet, det är en SEKT. En sekt som jag tror vi nog ska akta oss för, framför allt göra vad vi kan för att hålla våra ungdomar ifrån.
Nu är jag 48 år och rätt luttrad, kunde därför tycka detta var rätt festligt.
Ett tips till alla om ni har långtråkigt någon dag. Lägg en lite tillspetsad kommentar om LCHF dieten, jag lovar att ni kommer få hela sekten mot er.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar