Summa sidvisningar

fredag 1 april 2011

April, april


1 april är inte bara dagen när man ska lura skiten av varandra, utan också dagen när cafe och restaurangen för börja med sina uteserveringar.


Det är helt underbart att denna tiden startar. Fast idag har det inte varit något fika ute väder precis.

Idag fick jag ett mail som jag blev lite orolig över. Det var skickat från Arbetsförmedlingen och det stod att vår personalchef rekomenderade mig att söka ett jobb. Okej att man kanske inte alltid är så smidig och lätt att tas med i olika förhandlingar, men att det skulle vara så illa. Det visade sig dock att vår personalchef känner mig väldigt väl och vet vilka behov jag har, jobbet var följande:

amelia söker strandtestare

BONNIER TIDSKRIFTER AKTIEBOLAG
Publicerad: 2011-03-31, Annons-ID: 1877506
Stockholm  (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2011-04-05
Uppdrag: Att under fyra veckor för magasinet amelias räkning testa badstränder i fyra världsdelar.

Bland arbetsuppgifterna ingår att åka på utflykter, vila i solstolar, dricka vin på lokala tavernor samt andra vanligt förekommande uppgifter i kommersiell strand- och turistmiljö.
På vissa orter kan även mottagande av helkroppsmassage, drinkprovning, snorkeldykning samt bokläsning efterfrågas.
De aktuella stränderna finns bland annat på Korsika (testas sommaren 2011), i området runt Kapstaden, Sydafrika (testas hösten 2011) och i Asien (testas vintern 2011).

Kvalifikationer:
- Du ska vara van att röra dig bland många människor.
- Du ska ha kapacitet att vila/göra ingenting under långa perioder.
- Du ska vara simkunnig.
- Du ska vara ansvarsfull inför dig själv, andra och ditt välbefinnande.

Vi ser även gärna att du
- kan jobba sena kvällar (drinkprovning kan under vissa omständigheter kräva övertidsarbete).
- har tidigare erfarenhet av självständigt arbete.

Arbetsuppgifter:
- Blogga kontinuerligt på amelia.se under perioder då stränderna testas.
- Skriva fyra fristående reportage om dina upplevelser under resorna.
- Fotografera.


Tack Marie att du tänkte på mig!!!!!

Ikväll har jag och Elliot varit på bio och sett, Hur många lingon finns det i världen.
Jag hade inga större förväntningar än att det skulle bli skönt att sjunka ner i biofåtöljen med en tunna popcorn. Men hela filmen var en positiv överraskning. Att man skulle sitta och gråta de sista 20 minuterna hade ingen upplyst mig om så jag är så här i efterhand tacksam för att tjej som satt bredvid Elliot utrustat sig med pappersnäsdukar och villigt delade med sig.

Nu sak jag ta ett glas rött och fira att det är helg och samtidigt försöka bota min envisa förkylning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar