Summa sidvisningar

tisdag 5 april 2011

En helt vanlig dag

Denna tisdagen har inte varit så upphetsande om man nu inte har benägenheten att gå igång på massa möten. Det var Åhus på förmiddagen och Nämndsmöte på eftermiddagen. Jag passade på att äta lunch hemma hos mina föräldrar när jag ändå var i krokarna. Morfar gav Elliot ett erbjudande om sommarjobb som han inte kommer kunna avstå ifrån.

Så blev det eftermiddag och möte i Barn och utbildningsnämnden, BUN. Man skulle kunna döpa om nämnden till BUMN, Barn, utbildning och matnämnden.
Varje gång det kommer upp någonting som har med mat och kost att göra så blir det fart på ledamöterna. Det är väl så att det är något som alla tycker sig veta något om.
Det "tunga" gardet

Idag skulle man anta en matpolicy, en ny policy att lägga till de ca 100 andra man redan har. Här hade Sverige demokraterna den dåliga smaken att yrka på att man skulle ta bort skrivelsen om att man ska ta hänsyn till bl a olika religioner. Mot detta yrkande fick man se en rungande enighet bland de andra partierna. 
Sverige demokraterna får nog gå en kurs i "fingertoppskänsla".

Nu står snart middagen på bordet. Ikväll ska jag ta tag i mina små gråa hårstrå som visar sig vid tinningen, dessa gillas inte alls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar