Summa sidvisningar

fredag 8 april 2011

Drevet går

Idag har Aftonbladet startat en kampanj som heter Skolraset, bara namnet gör att man ska uppfatta det negativt.
Man ska hitta svaret vad som hände med världens bästa skola. Mailen strömmar in och här är det plötsligt fritt fram att kritisera yrkesgruppen lärare. Detta kan bli vad som helst av denna kampanj. Jag hoppas givetvis att den kommer visa på att skolan behöver mer resurser och att vi inte kan som vår skolminister ofta tycker "backa in i framtiden". Jag hoppas också att det kommer fram att den svenska skolan inte har hängt med teknikmässigt.
Men, tyvärr är jag rädd för att detta kommer bli ett forum för att framföra hur "dåliga" lärarna är, och det är minst sagt bedrävligt. Lärare är en yrkesgrupp som gör sitt absolut bästa utifrån de förutsättningar de får. Att skylla den svenska skolans försämring på lärarna är som att skylla tågkaoset på lokförarna eller stormen på elektrikerna...alltså helt obefogat.
Lärare är enligt min åsikt en grymt underbetald yrkesgrupp som har det viktigaste arbetet i vårt samhälle. I Kristianstad kommun tror man att genom att ge lärarna väldigt lite i löneökning så kommer de göra ett bättre jobb....finns någon som tror att de lyckas. Vi har låg lön och kämpar på som f...n men dumma är vi inte.

Som grädde på moset denna fredag så fick jag jobba en timme över men det gjorde inte så mycket. Jag hade en väldigt trevlig lunch idag tillsammans med halva "erotikgänget"

Nu är det fredagkväll och jag ska iklä mig rollen, hårt arbetande kvinna som behöver vila ut. Det ska jag göra i soffan med ett glas vin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar