Summa sidvisningar

måndag 25 juli 2011

Ett steg i taget

Finnes: Ett par fötter med blåsor och värk
Önskas: Ett par utan blåsor, vana vid vandring.

Det vore en lögn att säga att det har varit enkelt att vandra ca 2,5 mil idag. Jag hatar den jä..la ryggsäcken. Snacka om att vara korkad, jag bär alltså på tält, sovsäck och liggunderlag mellan Kristianstad och Åhus utan en tanke på att använda det.

Vi laddade upp på Fantasi med fika vid 12,00 innan vi startade.
Första biten till Viby gick som en dans. Inte speciellt ont någonstans. Då kändes det som att detta skulle bli enkelt.

Mellan Viby och Rinkaby började det kännas lite i fötterna och i ryggen.

Vi såg en orm som låg på vägen, det uppskattades inte alls av mig och Gunnel, medan de andra två tyckte det var coolt.
I Rinkaby fikades det ordentligt. jag som inte ätit godis på snart ett och ett halvt år kände att kroppen verkligen behövde det.

Det var väl sen mellan Rinkaby och Åhus det började göra ont i hela kroppen. Skorna tryckte, benen värkte och ryggen höll på att gå av. Den sista biten var ettt rent helvete....men jag överlevde. Nu i efterhand känns det lite overkligt att jag gjort det det trots all smärta. Vi kom fram till mina föräldrar vid 18,30. Lars hämtade oss och på tjugo minuter var man hemma igen. Jag kan lätt säga att jag hellre åker bil till Åhus än går.
Nu ska jag inte se åt varken ryggsäck eller vandringsskor på en vecka utan försöka läka fötterna. För om 11 dagar finns ingen återvändo. Hur ont jag än kommer ha så ska jag fixa det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar