Summa sidvisningar

söndag 31 juli 2011

Utelivet i Kristianstad sommaren 2011 suger

Tillåt mig att vara kritisk. Men fy f..n vad trist det är i Kristianstad en lördag i juil 2011. För det första finns det enbart Harrys att gå till, så vi styrde stegen dit. Beställde en Mariestad, bartendern gav mig något annat och jag kommenterade det med att han nog gjort ett misstag. Det resulterade i att jag fick det jag beställt med en spydig gliring. Suck och stön...är jag kund som du lever på eller????
Efter en stund hittade vi en plats där vi kunde begrunda missären. Jag är av en positiv natur så valde att ge det en chans men det var omöjligt. Antingen så såg jag  överberusade 20-åringar eller kunde man vila ögonen på övervintrade 50-åringar. Vet inte vilket som är bäst? Det är inte ofta jag är ute i Kristianstad nu för tiden och jag är sååååå tacksam för det.

Nog med negativitet. Kvällen annars nere i Åhus var supertrevlig. Jag tog bussen ner vid 18,00 för att kolla in visfestivalen. Jag kom dock inte längre än bakom scenen där jag träffade på massor jag kände.

Efter visorna gick vi bort till Åmunds och åt ribbs.

Jag tror jag skulle stannat tiden där. Stannat kvar i Åhus och festat vidare istället för att prova lyckan i staden.
Men vi trodde på det omöjliga och fortsatte hemma hos mig innan vi drog vidare. Resten vet ni redan.
Nu har jag bara fem dagar kvar innan helvetet börjar, Fjällräven Classic. Alla som tycker om mig, om så lite, håll tummarna för att jag överlever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar