Summa sidvisningar

torsdag 14 juli 2011

Rehabilitering

Tjoho, idag har jag varit feberfri. Gick upp redan vid 08,00 för jag hade tvättid...trodde jag, men det är imorgon. La mig igen en stund och vaknade inte förrän vid 12,00, inte så underligt för jag har hostat halva natten. Men jag tyckte det var konstigt att jag inte hört Elliot och hans övernattningskompis. Blev lite förvånad när jag såg att de också sov. Efter denna sömn fick det bli pannkaks frukost.
Kylskåpet ekade så jag fick snällt köra bort till Maxi i ösregnet. Resten av eftermiddagen slöade jag mest i soffan.
Jag och Gunnel hade bestämt att vi skulle ut och dricka lite vin ikväll. Men p g a att jag lovat mig själv att inte förtära någon mer alkohol dessa Kristianstadsdagar så blev det en stilla fika på Duvanders istället

Snacka om rehabilitering, kaffe och kaka medan trubadurerna spelade religiösa låtar. Vi stannade inte så länge utan gick bort till Partytältet på Södertorg istället, där var det ös. Kände faktiskt att jag gick igång lite. En härlig känsla som kommer tillbaka sakta men säkert. Men med en åsnas envishet ska jag hålla mig lugn och satsa på att bli frisk och inte örla omkring på stan utan nykter och sansat promenera runt lite stillsamt.

Jag och sonen ska nu avsluta denna torsdag med en sen film, kan man unna sig när man sovit till 12,00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar