Summa sidvisningar

söndag 10 juli 2011

Kan om jag bara vill

Jag och framför allt min småförkylda kropp tycker det är skönt med söndag idag. Igår var förhållandevis en lugnt tillställning. Efter mycket möda tog jag mig bort till Carina och drack lite vin innan vi gick ut i Kristianstadsdagarnas nattliv. Elliot var också med en stund och ville så gärna åka en karusell. Som den snälla mamma man är så gick jag med honom till tivolit.
 Jag hatar Axels tivoli. För det första så är det som att komma till ett annat land. Vi från Sverige är absoult ett exotiskt inslag. Sen spelar de hystersikt hög musig och människorna som jobbar där kan liknas vid en sanitär
olägenhet.
Som förälder gäller det att bita ihop så det fick jag göra. Det var inte lätt att hitta någon plats att sitta igår men till slut fick vi ett bord nere på Södertorg. Sara envisdaes med att hon ville ha ett foto tillsammans med musikerna, tyvärr blev det inte så men hon fick ett kort tillsammans med mig.


Jag var väldigt stolt över mig själv när jag vid halv ett tackade och gick hem. Nykter och städad. Somnade nästan med en gång och märkte inte när Calle och Maria smög in och la sig.
Idag ska jag köra Elliot till ett poolparty sen ska jag köra mig själv ner till stranden där jag ska ligga och lyssna på när Sverige slår Australien i fotboll VM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar