Summa sidvisningar

onsdag 20 juli 2011

Nostalgi

Imorse var vi hembjudna till familjen Stjernqvist i Åhus på frukost. Det är så roligt med mamma Birgitta Stjernqvist och hennes son Johan, för vi träffades för första gången på BB för snart 13 år sedan.
 Johan är född dagen efter Elliot och vi kom att dela rum. För mig var det oerhört viktigt att det var just Birgitta som kom in där. Jag var den oerfarne förstföderskan, medan Johan var Birgittas tredje barn. Allt jag oroade mig för hade hon svar på. T ex när Elliot bara skrek och sköterskorna inte tyckte jag skulle ge honom någon napp. Då sa Birgitta:
-Det är din unge, ge ungen en napp så han blir tyst.
Sen passade hon Elliot medan jag tog hissen ner till Apoteket oh köpte ett gäng nappar.
Eller när han var ett och ett halvt år gammal och inte ville äta. Kom hit så ska vi få mat i honom sa Birgitta, och det fungerade. Vi har fortsatt att hålla kontakten alla år och det är jätte kul.
Vi kollade på lite gamla kort idag, det är inte klokt vad tiden den går.

Elliot och Johan ca 1 år gamla


Johan, hans bror Mattias och Elliot

 Två små gnubbisar



Visst har de växt till sig på 13 år


I eftermiddag har jag varit och fikat med Anki i stan, det blev lite in och ut i affärerna också.
Ikväll kommer Fredrik hit igen från Västervik. Han ska uppleva Beachhandbollen och antagligen festa till lite. Han fyllde år igår så vi ska överraska honom med en tårta till fikat ikväll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar