Summa sidvisningar

fredag 5 oktober 2012

Bortprioriterad

Vid denna tiden en fredag ska man jubla FREEEEDAG. Det gör jag delvis, men har man en 14-åring så kan det ibland stressa till sig lite och inte bli som man tänkt. Kan t o m vara lugnare på jobbet. men nu börjar jag snart landa inför helgen, skönt.
Min/vår tanke var att jag och Elliot skulle ha en riktig myskväll.
Den tanken var som bortblåst för honom i eftermiddags. Jag prioriterades bort. Kvällen som skulle inledas med mat på Burger King, därefter massor med snacks för att till sist kasta oss ner i en biofåtölj och se Hypnotisören, blev istället, stressa hem, handla mat på vägen, köra Elliot till Johannes.
Nu löste det ju sig ändå för Agneta hänger med på bio och jag kan äta hemma. Men kan väl lugnt säga att planering och logistik är inte en 14-årings starka sida. Som väl är så har de många andra bra sidor som väger upp det hela.'

Om en stund ska jag ge mig ut i skitvädret för att mitt "tågsug" gör att jag får ta en runda bort till stationen. Vad gör man inte när man bor 10 mil från varandra. Då kan t o m 16 minuter på Kristianstad C vara värdefulla.

Jag hoppas också att filmen ikväll är lika bra som boken, då blir det ett par kanontimmar i biomörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar