Summa sidvisningar

söndag 7 oktober 2012

Härliga lördag

Idag skulle jag kunna sova så länge jag ville men då vaknade jag givetvis redan vid 09,00. Men det betyder väl att jag är utsövd (dock tveksam).
Igår var en härlig lördag. Sonen var med polare i Helsingborg och Sci-fi mässa. Själv var jag på stan och fikade med Gun. Vid 17,00 kom Henke och Elliot hem och en stund därefter kom Torunn. Vi åt och hade det allmänt trevligt.
Lite extra kul blev det när vi överraskade killarna. Elliot har en längre tid sagt att han mest av allt skulle vilja resa till Rom. Tyvärr har det inte hittats något bra tillfälle. Men igår när jag och Torunn druckit oss lite "listiga", kollade vi på nätet över resor till Rom och "klick", så var det bokat. Att kalla på killarna och berätta att vi bokat och fråga om det var okej för dem att åka till Rom 18-21/2-2013 var rätt kul. Man kan väl säga att de blev inte ledsna.

Detta kommer bli en kulturresa. Båda killarna är mycket för det historiska, så vi morsor kommer nog lära oss en del. Vi har dock blivit lovade lite shopping också.

Vi hann även med lite Cluedo  igår. Jag och Torunn vann inte. Det där med sällskapsspel och alkohol är inte alltid en bra combo.


Idag blir en lugn dag fram till match, IFK-Drott. Hoppas att vi får se ett bättre IFK än sista bortamatchen. Något som däremot kommer garanterat vara bättre är LÄRARFÖRBUNDETS marknadsföring i Arenen. Fr o m dagens match kommer vi rulla på LED skärmen, det ni!!!!

Som "ordinarie" kaffetant kommer jag finnas i Arenen 1,5 timme innan matchstart, om jag kommer ha denna uppgift efter idag återstår att se. Det där att känna sig utnyttjad har liksom aldrig varit min grej....det lär bli diskussioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar