Summa sidvisningar

måndag 29 oktober 2012

Vissa saker pallar man inte

Är det någon som känner igen sig?
Man har något som man en mycket lång tid gått och funderat på men man har liksom inte pallat ta tag i det för det innebär att det kan ställa till problem som man sen inte själv klarar av att ställa till rätta. I mitt fall är det min tv-bänk, där har under många år nu stått en massa "maskiner" som jag inte kunnat använda och inte vågat plocka bort för då kanske något annat, t ex tv´n inte funkat.
Nu är det fixat och jag är såååå nöjd (visst är jag lätt att tillfredställa). Det hade nog inte krävts en fd flygtekniker till detta, men när man ändå hade en till hands så fick han fria händer
För honom var det inte precis världsproblem, men för mig var det väldigt mycket värt.

Så här snyggt blev det
Jag har haft en mycket bra helg. Den startade bra med en tur till Växjö i fredag. Vi hade träff med deras verksamhetsråd.
När jag kom hem anlände Jörgen efter en stund och vi hade en härlig kväll med Elliots favoritmiddag, korvwok.
Lördagen blev en shoppingdag. Jörgen shoppade loss och jag var sällskapsdam
Som sällskapsdam behöver man mutas, och han vet precis hur han ska få mig på bästa humöret.
På kvällen gick Elliot på bio och vi hade en s k hemmakväll. De är helt klart underskattat.

Efter teknikröjning i hemmet på söndagen och en runda på Claes Ohlsson körde vi ner till Åhus och krängde pizza. Gunda fick för första gången bekanta sig med sin lap top. Det gick över förväntan.
Idag hade jag lite att stöka med så jag var ledig. Elliot skulle på "konfaläger" och jag skulle få städat så vi bestämde oss för att inta frukosten på Grand hotell.
När sonen var lämnad vid församlingshemmet körde vi på sightsing. Den avslutades på Naturum, första gången där för Jörgen. Som om vi inte redan var proppmätta tryckte vi ner fika också.


Nu har jag landat hemma efter att ha varit en runda i Åhus och hjälpt mamma med lite olika saker. Det går framåt med hennes datorvana, men det finns en hel del kvar.
Denna helgen har varit hur mysig som helst. Nu när man sitter här själv i soffan med en son på läger och Jörgen som har åkt hem till LA så känns det nästan lite tomt.
Veckan som kommer blir inte en vanlig vecka. Imorgon kurs, sen till Ivö för att hämta hem Elliot och vidare till Åhus där hela släkten kommer samlas för på onsdag ska vi ha begravning för min pappa.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar