Summa sidvisningar

onsdag 24 oktober 2012

Tur att en i famlijen förstår

Det är väldigt tur att det finns en i denna familjen som förstår sig på mode, och lever efter"syns man inte, så finns man inte".
Idag hade jag mina nya, roliga, fräcka, rockiga, färgglada byxor på sig. Imorse sa Elliot. -Mamma jag går inte ut med dig om du har dom på dig.
När min mamma kom in till stan var det första hon sa, -Men herregud, vad har du för byxor på dig, dom var inte snygga.
TACK, men det är ni som inte fattar vad som är snyggt, eller hur?
Jag har också varit och garderat mig för att inte få årets influensa idag. Ifjol fick jag vänta 1,5 timme bland alla pensionärerna innan det var min tur. Därför blev jag extra glad när Agneta Kjellgren messade mig vid 15,00 och sa att det var ingen kö. Jag rusade dit.
Det var inte så många i väntrummet, och jag sänkte medelåldern med många år när jag trädde in. Visst kände jag blickarna som sa, -Jaha, och varför ska du komma hit NU och ta tid från oss pensionärer, vi har ju inte alls hela dagen på oss.
Vi skojade lite om det jag och sjuksköterskan som stack mig och hon sa att innan på dagen hade det varit rena vilda western där.

Om en stund ska jag och sonen köra och köpa nya skor till honom. Det blir en pärs.
Kan lova att han kommer inte tycka att något par är bra. Det slutar med att vi båda sitter i bilen på väg hem, genomsvettiga och sura. Jag tycker ändå att jag försökt peppa honom genom att förklara att det finns saker som är värre. Skulle det bli riktigt illa så har jag mitt trumfkort att ta fram.
- Går du inte med på att köpa skor nu och har taskig attityd så kommer jag anmäla oss till Fjällräven Classic 2013. Det kommer bita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar