Summa sidvisningar

tisdag 9 oktober 2012

Tungt

Regnet det bara öser ner.........
Vilket skitväder vi hade hela förmiddagen. Jag begav mig med tårta ner till Yngsjö förskola och skola.


På hemvägen svängde jag inom till mina föräldrar. Fy vad det är tungt att se sin pappa så gammal och sjuk som han är. Bara på en vecka har han försämrats massor. Man vill liksom komma ihåg honom som han var och inte denna spillra av sig själv.
I bilen på väg hem funderade jag på det här med mänskligt värde.
Min pappa tycker att det räcker nu, han vill inte mer. När man ser honom ligga i sängen och varken kunna röra sig eller kunna prata sammanhängande så ser jag bara lidande. Varför ska en person behöva utstå detta?
Jag har inget svar på om jag är för eller emot aktiv dödshjälp, det kräver en djupare analys. Men ibland går ändå tanken till våra djur, de anser vi inte ska behöva lida och ha ont..........

Ikväll är det föräldrarmöte i kyrkan för oss föräldrar till blivande konfirmander, känns som om det aldrig tar slut idag

1 kommentar:

  1. Johanna Lüddeckens9 oktober 2012 kl. 19:12

    Min pappa gick bort för 1 och 1/2 år sen, hade dålig kontakt från jag var 15 till vuxen ålder pga svartsjuk fru. Sista åren i hans liv, speciellt det sista, ansträngde han sig massor för att visa sin kärlek, och det är häftigt att känna att kärlek faktiskt kan läka sår. Men saknaden och förlusten av alla "normala" år tar aldrig slut. Hoppas ni får några år till ihop. Det är värt så mycket!

    SvaraRadera