Summa sidvisningar

måndag 1 oktober 2012

Stackars barn

Snacka om att bli trött på sig själv.
Jag har några dagar nu gnällt lite på sonen att han behöver klippa sig. Gullig som han är gick han med på att jag skulle få göra det i går kväll.
Han skulle aldrig gått med på det.
Till saken hör att han har ett sånt där "tagel" hår, skit tjockt. Jag plockade fram min nyinköpta hårtrimmer från Ullared och satte igång. Efter att ha kört en gång från nacke uppåt, la den bara av. Eller rättarsagt, hackade så jag höll på att dra av håret på stackaren. Av förklarliga själ ville han inte mer. Där stod vi nu med ett lång klippt jack upp över halva huvudet. Jag fick ta hjälp av kökssaxen för att han överhuvudtaget skulle kunna gå till skolan idag.
Jag har nu lovat både mig själv och honom att ALDRIG mer försöka mig på att klippa hans hår.
Därför var det ett måste att få tid hos frissan nu på eftermiddagen. Det fixade sig men det var inte precis den mest avslappnade och lugna killen som mötte upp mig i stan. Han tyckte jag inkräktade på hans "egentid" och allt var mitt fel (vilket det delvis var)

Men klippt blev han och jag valde därefter att muta mig till en glad kille igen.
 
Så här glad var han efter en stund när han satt och väntade på att maten på Ko-san skulle bli klar. Vad gör man inte för husfriden?
Gissa hur lycklig man är efter denna måndag när man kommer hem och det är NYSTÄDAT!!!
Kunde inte valt en bättre dag. Nu kan jag bara ta tag i tvätten och sen bänka mig för ett thriller, IFK-LUGI.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar