Summa sidvisningar

torsdag 11 oktober 2012

Politiskt korrekt

Då har man avklarat sista arbetsdagen denna veckan. Imorgon är jag ledig för att ta min höstresa till shoppingparadiset GeKås. Fast det inte står så mycket på min lista så ska det bli skitkul. Inte minst brukar vi ha väldigt trevligt på vandrarhemmet på kvällen. det blir mat, vin och massor av modevisning. Enligt uppgift ska "sportbaren" ha öppnat, då kan man ju piffa till inköpen med en öl om man vill.

Idag har det känts som om man suttit mitt i en jordbävning, det har gått vågor i kaffekoppen. Två pålningsmaskiner är på plats och de har hotat med att ta hit en tredje, ve och fasa, då får man spänna fast sig med säkerhetsbälte.
Kvällen har ägnats åt en runda till Höstmötet som Lärarförbundet ordnar. Vi har bl a lyssnat på Tintin röjaren Behrang Miri. En mycket speciell kille som satte igång lite tankar.
 


Idag har man också ännu en gång fått beskåda Peter Englund i Svenska Akademin komma ut och tillkännage årets Nobelpristagare i litteratur......och ännu en gång har man ingen aning om vem det är, Mo Yan, smaka på de!!!


Som vanligt väljer man pristagare med omsorg, eller rättarsagt, politiskt korrekt. Det var liksom dags för Kina att få priset. Det som däremot förvånar mig något är att det enbart är 12 kvinnor som fått priset genom tiderna. 1966 fick en kvinna det sen dröjde det till 1991 innan det var brudarnas tur igen. En inte allt för vild gissning är att 2013 kommer priset gå till en Amerikansk kvinna. Och sen snackar man om att nobelpris  INTE är politik



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar