Summa sidvisningar

måndag 8 oktober 2012

De där måndagarna

Varje måndagsmorgon känns det som om jag inte har marginalerna på min sida. Vaknade för sent, drog ner handdukshållaren i badrummet, kom på att jag glömt nyckel halvvägs och som om inte det var nog så gick bommarna ner när jag kom ilande till barn och utbildningsförvaltningen.
Jag kom för sent. Men internbudgeten hann jag med att förhandla klart
Resten av dagen har bara ägnats åt Lärarförbundets kommande julresa till Lübeck för medlemmarna. Jag ska inte gnälla men det känns som om man inte kan vara NOG tydlig i inbjudan....ändå blir det inte rätt. Efter idag känner jag att sitta och ta emot resebeställningar är nog inget drömjobb.

Gissa om jag blev förvånad när jag såg Josef dyka upp på jobbet. Min första tanke var "nu har killarna infört klädkod på en MÅNDAG" spännande.
Sååå fel jag hade, han var bara uppe en stund, han var annars på "tinget" idag.

Måste också tillägga att pålningen börjar bli rätt enerverande.


Ikväll ska det tvättas massor här hemma. Känns som om lite glamour snart skulle vara på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar