Summa sidvisningar

torsdag 4 oktober 2012

Duktiga Birgitta

Jag hade redan bestämt mig, jag skulle INTE äta någon kanelbulle idag bara för att någon kommit på en fjantig ide om att ge den bullen en egen dag. Vid två tillfälle har jag bjudits på denna sockerstinna kaka, och båda gångerna har jag vägrat stoppa den i munnen. Klapp på axeln till mig.

Dagen på jobbet har gått fort idag. I eftermiddags mötte vi våra politiker och hade ett bra snack med dem om skolan och framtiden.
Ikväll ska jag göra något jag inte gjort på många år.... jag ska på Tupperware party.  jag brukar vänligt men bestämt avstå från alla homeparty. Ja, inte när det är erotikparty förstås.

Det sista homepartyt jag var på, var ett sånt där man sålde ljus på, då bestämde jag mig för aldrig mer.
Vem f..n är så dum så de köper värmeljus för flera hundra kronor. Det var tydligen något med att stearinen var bättre än på andra ljus, snacka om att "bränna" pengar.

Idag är det grannen som ska ha Tupperwareparty så jag kunde inte säga nej. Med största sannolikhet kommer jag därifrån med att ha inhandlat något. Den chansen är säkert lika stor som den var när jag gick in på Kappahl på hemvägen, bara för att kolla lite, men kom ut med en ny kavaj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar