Summa sidvisningar

söndag 14 oktober 2012

Där gick det undan igen

Nu känns det som att jag vill hoppa av karusellen en stund, stoppa tiden. De här helgerna går alldeles för fort. Ändå var jag ledig fredag för att ta mig med gänget till Ullared. Det blev en mycket kul dag/kväll. Lagom med shopping som pausades i deras nya sportbar: Vi övernattade på ett vandrarhem där det blev skön avkoppling på kvällen.
 
Vid midnatt var jag riktigt sleten så jag valde att krypa till sängs. Det skulle visa sig vara ett bra beslut. På morgonen packade vi snabbt ihop oss för att äta frukost inne på GeKås 

 För egen del hade jag shoppat vad jag skulle dagen innan. Hamnade dock vid sportbaren och den officiella invigningen av denna. Boris och Kjelle klippte banden. Strix tv spelade in för nästa säsong av Ullared. Nu kan jag meddela att då kommer jag med största säkerhet vara med i bild. Nördig, javisst. Men jag är så gammal idag så det kan jag bjuda på det.

 När vi kom ut på lördagförmiddagen ösregnade det och denna synen mötte oss, en jä..la kö. Jag hade vänt om jag hade kommit och sett detta och jag trodde jag skulle shoppa denna lördagen

När jag kom hem hade Jörgen redan kommit. Det blev inte mycket till ro och vila. In i duschen och sen iväg till Arenan IFK-Guif. Vilken match det blev. Inte bra alls men spännande. De låg under efter första halvlek med sju bollar. Kom ifatt, gick om och vann.
Jörgen är inte riktigt lika på när det gäller handboll. Tror inte han kommer se varenda match precis.
På vägen hem köpte vi mat med oss och mös till det lite i soffan. Vid 23,00 gick vi ut en runda, hamnade med en öl på BA.
 
Söndag ska betyda vila och eftertanke. Det gäller inte i detta hemmet. Här sov vi visserligen till 11,30 men sen var det fart igen. Jörgen blev klippt, sen skulle vi iväg till Collianders på Filmvisning. Antonskolans fd fritidspedagog Johan som tillsammans med barnen spellade in Ballon Wars när de gick på fritan hade ordnat detta. Vi kollade på en del av de nio episoderna och fikade. Det arbete Johan gjorde när han arbetade där är helt fantastiskt, kan fortfarande inte förstå varför Antonskolan inte värdesatte det han gjorde och anställde honom.
Det finns inte många som Johan Karlsson, han är guld värd.

Ikväll ska jag försöka komma isäng innan midnatt. Jag har på känn att detta kommer bli en mycket påfrestande vecka, inte minst med tanke på min sjuka pappa.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar