Summa sidvisningar

måndag 22 oktober 2012

"Sprudlande"

Bara hoppade upp ur sängen imorse. Pigg och glad. Jag inser nu att jag har varit i en "bubbla" den senaste månaden. Att ha en svårt sjuk anhörig tar på en mer än man vill erkänna.
Först idag när jag vaknade kände jag mig som mitt gamla jag, energisk, sprudlande, glad. Tro nu inte att den pessimistiska, oglamorösa Olsson inte kan komma tillbaka, men förhoppningsvis inte på detta tunga sättet.

Det har varit en bra dag på jobbet också. Vid middag sa jag till min kollega, -Äntligen är jag ifatt på mitt skrivbord. En skön känsla. Sen tror jag förövrigt inte att man alltid ska vara ifatt, för då hade man ju inte behövt gå hit imorgon.

På måndagar är det tvättkväll i detta hemmet. Ska varvas med matlagning och sonen som behöver hjälp inför provet i hemkunskap. Haha vilken tur han har då som har en Mästerkock till morsa.
 
TILL JÖRGEN, guldstjärna va?

1 kommentar: