Summa sidvisningar

tisdag 23 oktober 2012

Mat är gott

Möte, möte och ännu ett möte, det är min tisdag det. Ibland tycker jag att man sitter på lite för många möten. Vissa skulle man säkert kunnat plocka bort men samtidigt så kräver inflytande och demokrati väldigt många.
Dagens sista var styrelsemöte
Kolla in, kaffe och Nicorett, ett måste
Idag känner jag att jag stör mig på det där med mat, eller rättar sagt allt snack om man. Hallå! har vi inget roligare att prata om. Hade det bara rört sig om det vi tycker om att äta, lite kul recept så hade det varit helt okej.
Men det man oftast kommer in på är det man INTE ska äta. Näst intill livsfarligt verkar det vara att äta socker, näst efter det kommer vitt bröd. Kul är det när man är i Turkiet t ex, där har man insett hur löjliga vi är så bara för att vi ska kunna äta deras frukostbröd så får de färga det med soja. Då knaprar vi glatt i oss är såååå nöjda att vi ätit sunt.
Men den absolut värsta sorten är de personer som inte bara kan skita i att äta något som serveras......de bara måste tala om för alla att de INTE äter det.
Varför gör man de? Ärligt talat vet jag inte. Det kan vara så att man känner sig mycket bättre som människa bara man får tala om det, eller så vill man få alla andra som redan tuggat i sig en bit, känna samvetskval.
För egen del betackar jag mig alla kommentarer om vad jag stoppar i mig. Är också tacksam om jag slipper allt snack om olika dietmetoder samtidigt som jag trycker in en fet pizza i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar