Summa sidvisningar

torsdag 18 oktober 2012

Mycket nu

Idag tog jag ledigt på förmiddagen för att köra ner och hämta min mamma i Åhus. Vi hade tid på begravningsbyrån kl. 09,00. Det gick jättebra. underbara människor som kunde och hjälpte till med allt.
Några andra som också varit helt fantastiska är omsorgen i Åhus. Ibland hör man att folk klagar på hemvården, att de som kommer inte är bra. Vi kan verkligen inte hålla med. Det stödet och hjälpen som framför allt mamma fått har varit outstanding.
Tack vara dessa kunde vi uppfylla pappas önskan om att få somna in hemma.

Eftermiddagen har ägnats åt expeditionsarbete. Det är ett helvete att vara borta, då ligger högarna och väntar när man är tillbaka. Och som om inte det räcker så har jag haft Områdesträff med våra ombud från Åhus/Tollarp/Degeberga ikväll. Visserligen är det kul att träffa ombuden, men just nu känns det lite mycket.

Nu kanske några tänker, "Oh, vad skönt för henne att det snart är helg då". Haha, så kan man inte tänka. Imorgon är det Ladies night på Arenan, på lördag kommer min bror hem så vi ska vara i Åhus på dagen. På kvällen ska jag på födelsedagskalas, samtidigt ska sonen på annat. Söndagen börjar med kyrkobesök kl. 11,00.....som sagt det är mycket.

Men jag ska f..n inte klaga, det finns de som har det MYCKET värre.
Om jag bara får tänka efter en stund så inser jag att jag egentligen har det bra.
En underbar son, härlig familj, goa vänner, bra jobb, är frisk, och sen är jag ju kär också!!! Att det sen ibland känns något tyngre än normalt är väl inte så konstigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar